Biodlare är som bilar

Hej alla biodlare,

Jag ar i Chile och saknar vara kara bokstaver med prickar over.

Efter senaste bitidningens ankomst vet kanske alla biodlare som e SBR medlemmar att de handlar H13 till halva priset. De kan de eftersom vi tycker att de e viktiga med deras pollinering och honung samt att de redan har honung. Dessutom kommer vi att behova deras produkter och av bra kvalite. Det kan vara lite tufft att salja bananer till en bananodlare (som liknelse) men nu har vi saklart mjolksyrabakterierna i honungen vilket gor stor skillnad men i alla fall.

For att handla till halva priset ska man ange sitt medlemsnummer men eftersom hemsidan inte blir klar forran i nasta vecka sa gar det just nu att handla anda utan att ange medlemsnumer.

Egentligen gillar jag biodlare lika lite som bilar aven om det inte ar sjalva manniskan bakom biodlingen jag inte tycker om. Jag ar dessutom sjalv biodlare men jag tycker att det hade varit battre om naturen fick skota sig sjalv som i alla tider. Det ar ungefar lika bakatstravande som att ta bort alla bilar som ar farliga och fororenar sa detta ar bara lite funderingar.

Vi gillar biodlare och forelaser mycket for  dem och hoppas i framtiden att de stackars bina ska kunna behandlas battre och battre. Inte for att de verkar behandlas daligt i Sverige men det finns alltid mer att lara och forbattra.

Avslutningsvis sa uppmanar jag anda fler att bli biodlare.

God fortsattning/Tobias 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0