H13 besöker Sofiero Slottspark

Det är återigen dags för den stora trädgårdsfesten vid Sofieros slott i Helsingborg. Sofiero blev utnämnt till Europas vackraste park i år 2010 och vad passar väl då bättre än en trädgårdsfest 27 -29 augusti och här nedan finner du länken till sidan.  http://www.sofiero.helsingborg.se/templates/StandardPage.aspx?id=81096&epslanguage=SV

och programmet http://www.sofiero.helsingborg.se/upload/program_low.pdf

Parker har mycket blommor och bin och varje år så avgörs det där vilken biodlare som gör Skånes bästa honung. Jag ville själv ställa upp med min första egna tillverkade honung någonsin eftersom den blev supergod, både den ljusa sorten från försommaren och en mörkare från sommarens mitt. Det var dock omöjligt eftersom man måste ha etikett från SBR och att ens biodlareförening först skulle ha bedömt om jag har en så pass lyckad honung att den är lämplig att säljas och därmed värdig en etikett med mitt namn och SBR:s logga (Sveriges Biodlares Riksförbund). Det skulle ta lång tid med vad det verkar en kurs inblandad.

Jag är medlem i Sveriges äldsta biodlareförening som finns i just Helsingborg och heter Nordvästra Skånes Biodlareförening http://www.binordvast.se/ . Föreningen håller alltså i den Skånska honungstävlingen som jag inte kan ställa upp i samt säljer honung under dagarna 3. Vad vi dock ställer upp med är att alla som kommer och besöker föreningens stånd under trädgårdsfesten får smakprov på H13 och ett snack med oss forskare och entreprenörer bakom även om vi kanske inte står där själva hela tiden.

Välkomna/Tobias och Alejandra


Kommentarer
Postat av: kenneth.svensson

Jag har typ två diabetes och hade dålig röststyrka

under söndagen Trädgårdsfest. Jag fick ett gratisprov av H13. Vad det nu var men jag tycker ni skall fortsätta att forska på diabetes typ 2. Det verkar som om inte Hälsokostkedjorna vet vad ni sysslar med?

Med vänlig Hälsning

och tack för den lilla provpåsen

2010-09-06 @ 18:05:41
Postat av: Tobias

Hej Kenneth,

Vi är lite under doog men på väg ut till hälsokostkedjorna. Det är en del med dig som har samma önskan. Det finns en del forskning redan som omnämner honung som positivt I detta sammanhang men kanske kan tom bakterierna göra nytta här. Det är bakterierna som är kärnan I vår forskning.



Tack för inlägget/Tobias

2010-09-18 @ 00:32:38
Postat av: Tobias

Hej Kenneth,

Vi är lite under doog men på väg ut till hälsokostkedjorna. Det är en del med dig som har samma önskan. Det finns en del forskning redan som omnämner honung som positivt I detta sammanhang men kanske kan tom bakterierna göra nytta här. Det är bakterierna som är kärnan I vår forskning.



Tack för inlägget/Tobias

2010-09-18 @ 00:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0